På hugget :)

Eller nja, jag är fortfarande förkyld och orkar ingenting. Idag kom jag inte iväg till skolan på grund av..snö! Har tittat på allt det vita och konstaterat att snön är rätt så fin när det inte är för många minusgrader. Ska hur som helst försöka åka upp till skolan imorgon. Det bästa med att vara sjuk är ju att man kan sticka och laga mat och äta mat, och sitta framför brasan hela kvällen och lata sig. Är ju en äkta livsnjutare trots allt.

Ja, grejen med rubriken var att: Jag har kanske tagit mig vatten över huvudet, men jag tror minsann att jag ska våga vara med i stickameras mönstertävling sticka mera vantar 🙂 Såg att tävlingen var öppen ända till januari och att alla mönster blir publicerade, så nog måste jag hinna knåpa ihop nånting! Inget att förlora! (Och ingen behöver ju få veta att jag bara stickat ett (1!) par vantar i hela mitt liv…) Har redan börjat rita mönster och funderar på vilket garn jag ska använda, sen är det bara att provsticka och göra om tills jag är nöjd. Tycker det är ett jättebra sätt att få ihop många mönster som alla kan få tillgång till senare, vem vill väl inte vinna priser liksom? Tävlingsmänniskan inom mig vaknar till liv ;D

Sov gott / N