Vinterland :)


Polly gillar snön!


Arja gillar inte snön, hon vill vara innekatt!


Snön är jättefin och jag vill åka skidor. Nu har jag ju inga skidor så då blir det att sitta inne och sticka i värmen från den nya luftvärmepumpen 🙂


Stickar i hälen på den första av mitt andra par sockor någonsin. Dom har en fläta på framsidan och är i colinette jitterbug, färgen “chocolate mint” som jag köpte för att det lät gott… Denna blev en “från skaftet och ner-socka” men gud så nervöst att inte veta hur långt skaft man kan sticka (ju längre desto bättre, det måste ju synas att man har coola sockar). Här stickade jag 18 cm innan häl-tråden och garnet verkar räcka precis. Hädanefter blir det från tån och upp med istickad häl. Verkar vara den perfekta medelvägen.

Mina debutsockar gjordes från tån och upp utan att jag hade någon aning om hur, och sedan med en häl-lapp som jag gjorde helt på måfå. Den ena har fyrkantig ank-fot-tå och en stor “pås-häl” som man måste tvinga ner i ett par skor. Den andra har rund fin tå men lika korkad häl… Och i ett hysteriskt regnbågsgarn. Olika långa är dom också. Jag använder dom faktiskt hela tiden ändå! Inget är som hembakat 😉